Sunday 14 April 2013

Summer wishlist #1: White Shirt (+3 looks)

Font by Brittney Murphy - downloaded on dafont.com


The nr. 1 item on my wishlist for this summer is without any doubt a white shirt. I've already been looking for the perfect one since last year. Here's 5 of my favorites that are out there on the Internet. I already own a white shirt, but that one is very feminine and has a distinct fit, which doesn't allow me to combine it with too much. 



So I'm looking for yet another one. What I had in mind was a cotton one, with big breast pockets, button-down and (almost) no waistline. Most importantly, I want to be able to wear it with a laidback, nonchalant look.
The shirt that answers best to this description, is the first one (zara), but unfortunately that's the one I least like.
The second one (Ann Demeulemeester) is not really summerproof (I'm talking about real summer, +25°C, which isn't the case very often in Belgium...) but still it attracted me, it is simple yet sophisticated.
Though I wanted a completely white shirt, the third one (Chloé) has an embellishment that is perfectly acceptable and wearable on almost anything that you'd wear a plain one on.
I was looking for a calm shirt, while four (zara) is already quite notable. But that's okay, cause I really like how it looks. I only wonder what it looks like on a non-model with well, more curves than a model has and if it is wearable without a top underneath...
The last one (also zara) already caught my attention in black & white (which I couldn't find on the site anymore so I'm afraid they're already sold out - sad face). Of all five I think this one is most nonchalant, but still classy.  

Which one's most likely gonna complement my wardrobe? Well I'd wear 3, 4 and 5 the most I guess, and since my wallet won't be ready for some Chloé (yet?)... I might plan a trip to Zara next week! 

Scroll down to see how I'd combine my 3 favorites!

Het allereerste item op mijn zomer-wishlist is zonder twijfel een witte bloes. Sinds vorig jaar ben ik er al een aan het zoeken. Hier zijn vijf van mijn favorieten die te vinden zijn op het Internet. Ik heb al een witte bloes, maar die is heel vrouwelijk en heeft een uitgesproken model, wat ervoor zorgt dat ik die met niet zo veel kan combineren.

Dus zoek ik er nog een. Wat ik in gedachten had was een katoenen, met grote borstzakken, knopen van boven tot onder en (bijna) geen taille. Het belangrijkste is dat ik het wil kunnen dragen in een nonchalante, relaxte look.
De bloes die hiermee het best overeenkomt, is de eerste (zara), maar jammer genoeg vind ik net die het minst mooi.
De tweede (Ann Demeulemeester) is niet echt geschikt voor de zomer (als we het over echte zomer hebben, met temperaturen boven de 25°C, ook al is dat misschien niet echt vaak het geval in België...) maar toch trok deze mij aan, simpel maar toch geraffineerd.
Eigenlijk wou ik een compleet witte bloes, maar de derde (Chloé) heeft een versiering die perfect kan, en is draagbaar op zo wat alles waar je een effen witte bloes op zou dragen.
Ik zocht een kalme bloes, met niet te veel poespas, maar de vierde (zara) is al vrij opvallend. Maar dat is oké, want ik hou echt wel van hoe hij eruit ziet. Ik vraag me enkel af hoe hij eruit ziet op een niet-model met meer vormen dan een model heeft en of het draagbaar is zonder top eronder...
De laatste (ook zara) trok mijn aandacht al in zwart & wit (die ik jammer genoeg niet meer op de site kon vinden, dus ik vrees dat deze al uitverkocht is). Van alle vijf denk ik dat deze het meest nonchalant is, maar toch elegant.

Welke waarschijnlijk mijn kledingkast zal aanvullen? Wel, ik zou 3, 4 en 5 het vaakst dragen denk ik, en aangezien mijn portemonnee (nog?) niet klaar is voor Chloé... zou het kunnen dat ik volgende week eens langs Zara ga!

Hieronder toon ik hoe ik mijn 3 favorieten zou combineren.


#1: Shirt - Chloé; Shorts - Mango; Shoes - Dries Van Noten; Clutch - unknown; Earrings & ring - Topshop

#2: Shirt - Zara; Watch - Sara designs; Sandals - Zara; Skirt - Topshop; Belt - Asos

#3: Shirt - Zara; Lipstick - Nars; Shorts - Farfetch; Sunglasses - Asos; Ring - Asos; Loafers - Giuseppe Zanotti

No comments:

Post a Comment